2010. július 31., szombat

Közbevetés

Eddig csak egy bizonyos téma (általában könyv, mi más) köré íródtak a bejegyzések, ez ilyen össze-vissza lesz, normális biztosan nem lesz még 2-3 napig.

El sem hiszem, hogy már csak 50 oldal van vissza a Breaking Dawn-ból (tömör 700 oldal amúgy). Hosszú, bár örömteli menet volt míg idáig eljutottam, nem vagyok perfekt angolból és bár persze nagyrészt értem amit olvasok, Meyer rengeteg aprólékos jelzőt használ, a környezet, emberek, hangulatok leírására, na meg szlenget, amikben nem vagyok igazán jó, ezért fárasztóbb nekem egy ilyet olvasni, mint egy magyar nyelvűt. Ennek ellenére hihetetlenül élvezem, szeretem ezt a sorozatot, amiért lehet kővel dobálni meg fújolni, nálam ez is belefér a kedvenc olvasnivalóim listájába. Mónika, ha ezt olvasod, tényleg örülnék majd szeptemberben a magyar fordításnak, remélem addig nem gondolom meg magam, amilyen lökött vagyok. :)

A Virágot Algernonnak egészen különleges írás, nem olvastam még sohasem hasonló stílusút, nyelvezetűt és témájút. Egyelőre Charlie-nak 68-ról már felment 100 körülire az IQ-ja, most kezdett el növekedni és azt megfigyelni, nyomon követni, hogy hogyan változik ezzel együtt a tudata, a gondolkodásmódja, egészen elképesztő. Ezt megírni (Daniel Keyes) és lefordítani magyarra (Szepessy György) brilliáns teljesítmény. Mivel itt minden fejben és lélekben dől el, ott játszódik, nem tudom a filmváltozatok mennyire erősek, lehet, hogy egyszer majd megnézem valamelyiket ha befejeztem.

A Körkép 2010-ből pedig időnként szemezgetek egy-egy írót, akihez épp kedvem van, nem veszem túl szigorúan, ez nem olyan egy-az-egyben kiolvasós könyv, van, akit kihagytam, mert téma/nyelvezet nem tetszett az első egy-két oldal után, van, amelyik nagyon tetszik, persze megjósolható volt (Háy János, Cserna-Szabó András), de van, aki kicsit csalódás volt, az alapján, hogy általában mennyire szeretem ahogy és amit ír (Tóth Krisztina).

2 megjegyzés:

  1. Persze, viszem a könyvet. Bármikor, szóval ha meggondolod magad, nem vonom vissza:P Nekem tetszik ez a bejegyzés. Olvasónapló.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Tényleg, az egy jó szó, olvasónapló, bár mikor elindítottam ezt az egészet, megegyeztem magamban, hogy nem lesz semmi olyan, ami nem foglalható szigorúan bizonyos keretek közé, mert másra van egy másik felületem, de hát már ez sem stimmel, mert akartam, hogy mégis legyen más is a könyveken kívül, ezért lettek oldalt a "Heti dallamok" kedvencekkel.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.